آموزش سئو | فرم سفارش سئو

نحوه انجام تحقیق کلمات کلیدی برای سئو: راهنمای مبتدیان

در حالی که گوگل دائماً در حال بروزرسانی الگوریتم‌های خود است و برخی موارد در سئو در طول زمان تغییر پیدا میکند، یک چیز برای کارشناسان و فعالان حوزه سئو  به دنبال بهینه‌سازی وب‌سایت‌های خود برای جستجو هستند، کاملاً ثابت مانده است: تحقیق کلمات کلیدی یا کیوورد ریسرچ

در این پست، ما توضیح خواهیم داد  که تحقیق کلمات کلیدی چیست، چرا مهم است، چگونه تحقیقات خود را برای استراتژی سئو خود انجام دهید و کلمات کلیدی مناسب را برای وب سایت خود انتخاب کنید.

فرم سفارش سئو

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی فرآیند یافتن و تجزیه و تحلیل عبارات جستجویی است که افراد با هدف استفاده از آن داده ها برای یک هدف خاص، اغلب برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) یا بازاریابی عمومی، وارد موتورهای جستجو می کنند. تحقیق کلمات کلیدی می تواند پرس و جوهایی را برای هدف، محبوبیت این پرس و جوها، دشواری رتبه بندی آنها و موارد دیگر را کشف کند.

چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است؟

تحقیق کلمات کلیدی بینش ارزشمندی را در مورد سؤالاتی که مخاطب هدف شما واقعاً در Google جستجو می کند ارائه می دهد. بینشی که می توانید در مورد این عبارات جستجوی واقعی بدست آورید می تواند به اطلاع رسانی استراتژی محتوا و همچنین استراتژی بازاریابی بزرگتر شما کمک کند.

باید توجه داشته باشید افرادی که در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری جستجو می کنند از کلمات کلیدی برای یافتن راه حل استفاده می کنند.

بنابراین اگر محتوای شما در حین انجام جستجو در مقابل مخاطبان موفق باشد، ترافیک بیشتری به دست خواهید آورد. بنابراین، شما باید آن جستجوها را هدف قرار دهید.

علاوه بر این، در متدولوژی درون‌گرا، ما محتوایی را پیرامون چیزی که می‌خواهیم به مردم بگوییم ایجاد نمی‌کنیم.ما باید محتوایی پیرامون آنچه مردم می خواهند کشف کنند ایجاد کنیم.

به عبارت دیگر مخاطب ما به سمت ما می آید.

همه این موارد با تحقیق کلمات کلیدی شروع می شود.

انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی مزایای زیادی دارد که محبوب ترین دلایل آن عبارتند از:

  • در نظر گرفتن روند بازاریابی

انجام تحقیقات موثر در مورد کلمات کلیدی می تواند بینش هایی را در مورد روندهای بازاریابی فعلی به شما ارائه دهد و به شما کمک کند محتوای خود را روی موضوعات مرتبط و کلمات کلیدی متمرکز کنید که مخاطبان شما در جستجوی آنها هستند.

  • رشد ترافیک

هنگامی که بهترین کلمات کلیدی مناسب را برای محتوایی که منتشر می کنید شناسایی می کنید، در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب می کنید و ترافیک بیشتری را به وب سایت خود جذب خواهید کرد.

  • جذب مشتری

اگر کسب و کار شما دارای محتوایی است که سایر متخصصان کسب و کار به دنبال آن هستند، می توانید نیازهای موجود را برآورده کرده و از آنها دعوت کنید تا یک اقدامی را در سایت شما انجام دهند که آنها را به سفر خریدار از مرحله آگاهی تا نقطه خرید هدایت می کند.

با تحقیق درست کلمات کلیدی با استفاده از محبوبیت، حجم جستجو، و هدف کلی آنها می توانید به اکثر سؤالاتی که مخاطبین شما میخواهند به آنها برسند، پاسخ دهید.

  • کلمات کلیدی در مقابل موضوعات بیشتر و بیشتر

 ما می شنویم که سئو در 10 سال گذشته چقدر پیشرفت کرده است و چقدر کلمات کلیدی در توانایی ما برتی رتبه بندی خوب و برای جستجوهایی که افراد هر روز انجام می دهند بی اهمیت شده اند و تا حدودی هم این موضوع درست است.

 اما از نظر یک متخصص سئو، رویکرد متفاوتی است.

در عوض،هدف پشت آن کلمه کلیدی است، و اینکه آیا یک قطعه محتوا آن هدف را حل می کند یا نه (ما در عرض یک دقیقه، بیشتر در مورد قصد صحبت خواهیم کرد).

 این بدان معنا نیست که تحقیق کلمات کلیدی فرآیندی قدیمی است.

بذار توضیح بدم: تحقیقات کلمات کلیدی به شما می گوید که مردم به چه موضوعاتی اهمیت می دهند و با فرض اینکه از ابزار سئو مناسب استفاده می کنید، متوجه شوید که چقدر آن موضوعات در بین مخاطبان شما محبوب هستند.

اصطلاح محبوب در اینجا موضوعاتی است که مخاطبان به دنبال آن هستند- با تحقیق در مورد کلمات کلیدی که حجم بالایی از جستجو در ماه دریافت می کنند، می توانید محتوای خود را بر اساس موضوعاتی که می خواهید ایجاد، شناسایی و مرتب کنید.

سپس، می توانید از این موضوعات برای تعیین کلمات کلیدی مورد نظر خود استفاده کنید.

عناصر تحقیق کلمات کلیدی

هنگام انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی باید به سه عنصر اصلی توجه کرد.

1. ارتباط

گوگل محتوا را از نظر ارتباط رتبه بندی می کند. اینجاست که مفهوم هدف جستجو مطرح می شود. محتوای شما فقط در صورتی برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی می شود که نیازهای جستجوگران را برآورده کند. علاوه بر این، محتوای شما باید بهترین منبع برای پرس و جو باشد. به هر حال، چرا گوگل محتوای شما را در صورتی که ارزش کمتری نسبت به سایر محتوای موجود در وب داشته باشد، بالاتر می‌برد؟

2. قدرت و اعتبار

گوگل به منابعی که معتبر می‌داند اهمیت بیشتری می‌دهد. این بدان معناست که شما باید تمام تلاش خود را برای تبدیل شدن به یک منبع معتبر با غنی سازی سایت خود با محتوای مفید و اطلاعاتی و تبلیغ آن محتوا برای به دست آوردن سیگنال های اجتماعی و بک لینک ها انجام دهید. اگر در این فضا به عنوان معتبر شناخته نمی‌شوید، یا اگر SERP (صفحه نتایج گوگل) یک کلمه کلیدی با منابع سنگینی که نمی‌توانید با آن‌ها رقابت کنید بارگیری می‌شود، شانس کمتری برای رتبه‌بندی دارید، مگر اینکه محتوای شما استثنایی باشد.

3. حجم

ممکن است برای یک کلمه کلیدی خاص در صفحه اول رتبه بندی شوید، اما اگر هیچ کس آن را جستجو نکند، باعث ترافیک سایت شما نمی شود. شبیه راه اندازی مغازه در شهر ارواح. حجم با MSV (حجم جستجوی ماهانه) اندازه‌گیری می‌شود، که به معنی تعداد دفعاتی است که کلمه کلیدی در ماه در بین همه مخاطبان جستجو می‌شود.

چگونه کلمات کلیدی را برای استراتژی سئو خود انجام دهیم:

من قصد دارم یک فرآیند تحقیق کلمه کلیدی را ارائه کنم که می توانید آن را دنبال کنید تا به شما کمک کند فهرستی از اصطلاحاتی را که باید هدف قرار دهید تهیه کنید. به این ترتیب، می‌توانید یک استراتژی کلمه کلیدی قوی ایجاد و اجرا کنید که به شما کمک می‌کند عبارات جستجویی را که واقعاً به آنها اهمیت می‌دهید پیدا کنید.

مرحله 1: فهرستی از موضوعات مهم و مرتبط بر اساس آنچه در مورد کسب و کار خود می دانید تهیه کنید.

برای شروع این فرآیند، در مورد موضوعاتی که می خواهید از نظر سطل های عمومی رتبه بندی کنید، فکر کنید. (سطل در اینجا یک اصطلاح از رشته مهندسی کامپیوتر هست که یک روش و متد است و در جاهایی مثل آرایه ها یا … استفاده می شود، اگر این پاراگراف برای شما گنگ بود ایرادی ندارد، ادامه مطلب را بخوانید کاملاً متوجه خواهید شد.) 

شما حدود 5 تا 10 سطل موضوعی را که فکر می کنید برای کسب و کارتان مهم هستند، ارائه خواهید کرد، و سپس از آن سطل های موضوعی برای کمک به پیدا کردن کلمات کلیدی خاص در مراحل بعدی استفاده خواهید کرد.

اگر یک وبلاگ نویس معمولی هستید، احتمالاً اینها موضوعاتی هستند که بیشتر در مورد آنها وبلاگ می نویسید. یا شاید آنها موضوعاتی هستند که بیشتر در گفتگوهای فروش مطرح می شوند. خود را به جای شخصیت های خریدار خود قرار دهیدمخاطبان هدف شما چه موضوعاتی را جستجو می کنند که دوست دارید در آن ها کسب و کار شما پیدا شود؟

به عنوان مثال:

اگر شرکتی مانند HubSpot بودید – نرم افزار بازاریابی می فروشید (که اتفاقاً دارای ابزارهای عالی SEO است …)، ممکن است سطل های موضوعی کلی مانند:

“بازاریابی ورودی” (21 هزار)
“وبلاگینگ” (19K)
“بازاریابی ایمیل” (30 هزار)
“نسل اصلی” (17K)
“SEO” (214K)
“بازاریابی رسانه های اجتماعی” (71K)
“تجزیه و تحلیل بازاریابی” (6.2K)
“اتوماسیون بازاریابی” (8.5K)

آن اعداد داخل پرانتز در سمت چپ هر کلمه کلیدی را می بینید؟

این حجم جستجوی ماهانه آنهاست. این داده‌ها به شما امکان می‌دهد میزان اهمیت این موضوعات برای مخاطبان خود را اندازه‌گیری کنید، و برای موفقیت با آن کلمه کلیدی، ممکن است به چند موضوع فرعی مختلف نیاز داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوعات فرعی، به مرحله 2 می رویم …

مرحله 2: آن سطل های موضوع را با کلمات کلیدی پر کنید.

اکنون که چند سطل موضوعی دارید که می خواهید روی آنها تمرکز کنید، زمان آن رسیده است که برخی از کلمات کلیدی را که در آن سطل ها قرار می گیرند شناسایی کنید. اینها عبارات کلیدی هستند که فکر می کنید برای رتبه بندی در SERP ها (صفحات نتایج موتور جستجو) مهم هستند زیرا مشتری هدف شما احتمالاً در حال جستجو برای آن عبارات خاص است.

برای مثال، اگر آخرین سطل موضوع را برای یک شرکت نرم‌افزار بازاریابی،  ورودی  «اتوماسیون بازاریابی» در نظر بگیرم، عبارات کلیدی را که فکر می‌کنم افراد مرتبط با آن موضوع تایپ می‌کنند، ایده میگیرم و از طوفان فکری استفاده می کنم. این موارد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

ابزارهای اتوماسیون بازاریابی
نحوه استفاده از نرم افزار اتوماسیون بازاریابی
اتوماسیون بازاریابی چیست؟
چگونه بفهمم که آیا به نرم افزار اتوماسیون بازاریابی نیاز دارم؟
آموزش رهبری کردن

اتوماسیون بازاریابی ایمیلی
ابزارهای برتر اتوماسیون
و غیره و غیره.

هدف این مرحله این نیست که فهرست نهایی عبارات کلیدی خود را تهیه کنید.

شما فقط می‌خواهید در نهایت با عباراتی همراه باشید که فکر می‌کنید مشتریان بالقوه ممکن است برای جستجوی محتوای مرتبط با آن موضوع خاص استفاده کنند. ما لیست ها را بعداً در این فرآیند محدود می کنیم تا چیز خیلی بدی نداشته باشید.

اگرچه هر روز کلمات کلیدی بیشتری توسط گوگل رمزگذاری می‌شوند، راه هوشمند دیگر برای دستیابی به ایده‌های کلمه کلیدی این است که بفهمید وب‌سایت شما در حال حاضر با کدام کلمات کلیدی پیدا شده است.

برای انجام این کار، به نرم افزار تجزیه و تحلیل وب سایت مانند Google Analytics یا گزارش منابع HubSpot نیاز دارید منابع ترافیک وب سایت خود را بررسی کنید و بخش ترافیک جستجوی ارگانیک خود را بررسی کنید تا کلمات کلیدی مورد استفاده افراد برای رسیدن به سایت شما را شناسایی کنید.

این تمرین را برای هر تعداد سطل موضوعی که دارید تکرار کنید. و به یاد داشته باشید، اگر برای یافتن عبارات جستجوی مرتبط با مشکل مواجه هستید، همیشه می‌توانید به همکارانی که در ارتباط با مشتری هستند مراجعه کنید – آنهایی که در بخش فروش یا خدمات هستند و از آنها بپرسید که مشتریان بالقوه و مشتریان از چه نوع عباراتی استفاده می‌کنند، یا سوالات رایجی که دارند اینها اغلب نقاط شروع عالی برای تحقیق کلمات کلیدی هستند.

کیورد ریسرچ - تحقیق کلمه کلیدی

مرحله 3: درک چگونگی تاثیر هدف بر کلمات کلیدی و همچنین تجزیه و تحلیل بر اساس آن.

به عبارتی هدف کاربر از جستجوی یک کلمه کلیدی بسیار در رتبه بندی شما مؤثر است.

همانطور که در بخش قبل گفتم، قصد کاربر در حال حاضر یکی از اساسی ترین عوامل در توانایی شما برای رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو مانند گوگل است. امروزه، موضوع مهمتر این است که صفحه وب شما به مشکلی که مخاطب قصد حل آن را دارد بپردازد تا اینکه صرفاً کلمه کلیدی مورد استفاده جستجوگر را حمل کند.

بنابراین، چگونه این موضوع بر روی تحقیقات کلمات کلیدی که انجام می دهید تأثیر می گذارد؟

در نظر گرفتن ارزش اسمی کلمات کلیدی آسان است، و متأسفانه، کلمات کلیدی می توانند معانی مختلفی در زیر سطح داشته باشند. از آنجایی که هدف پشت جستجو برای پتانسیل رتبه بندی شما بسیار مهم است، باید در مورد نحوه تفسیر کلمات کلیدی مورد نظر خود دقت بیشتری داشته باشید.

فرض کنید، به عنوان مثال، شما در حال تحقیق درباره کلمه کلیدیچگونه یک وبلاگ را راه اندازی کنیم” برای مقاله ای که می خواهید ایجاد کنید، هستید. “وبلاگ” می تواند به معنای یک پست وبلاگ یا خود وب سایت وبلاگ باشد، و هدف جستجوگر در پس آن کلمه کلیدی بر جهت مقاله شما تأثیر می گذارد. آیا جستجوگر می خواهد یاد بگیرد که چگونه یک پست وبلاگ شخصی را شروع کند؟ یا آیا آنها می خواهند بدانند که چگونه یک دامنه وب سایت را برای اهداف وبلاگ نویسی راه اندازی کنند؟ اگر استراتژی محتوای شما فقط افراد علاقه مند به دومی را هدف قرار می دهد، باید قبل از متعهد شدن به کلمه کلیدی از هدف آن مطمئن شوید.

برای تأیید اینکه متوجه شوید هدف کاربر از یک کلمه کلیدی چیست، ایده خوبی است که به سادگی این کلمه کلیدی را خودتان وارد یک موتور جستجو کنید و ببینید چه نوع نتایجی به دست می آید. مطمئن شوید که نوع محتوای Google با آنچه که می خواهید برای کلمه کلیدی ایجاد کنید، ارتباط نزدیکی دارد.

مرحله 4: در رابطه با عبارات جستجوی مرتبط (related search terms) تحقیق کنید.

این یک گام خلاقانه است که ممکن است قبلاً هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی به آن فکر کرده باشید. اگر نه، این یک راه عالی برای پر کردن آن لیست ها است.

اگر در تلاش هستید که به کلمات کلیدی بیشتری فکر کنید که ممکن است افراد در مورد یک موضوع خاص جستجو کنند، به عبارات  مرتبطی که هنگام جستجوی یک کلمه کلیدی در Google ظاهر می شوند نگاهی بیندازید. هنگامی که عبارت خود را تایپ می کنید و به انتهای نتایج گوگل می رسید، متوجه برخی پیشنهادات برای جستجوهای مرتبط با ورودی اصلی خود خواهید شد. این کلمات کلیدی می توانند ایده هایی را برای کلمات کلیدی دیگری که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید، ایجاد کنند.

seo - google search related - لندینگ سئو

پاداش می خواهید؟ برخی از آن عبارات جستجوی مرتبط را تایپ کنید و به عبارات جستجوی مرتبط آنها نگاه کنید.

مرحله 5: از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی به نفع خود استفاده کنید.

تحقیق کلمات کلیدی و ابزارهای سئو می تواند به شما کمک کند تا بر اساس کلمات کلیدی  با مطابقت دقیق و کلمات کلیدی مطابق با عبارات قبلی که تا الان پیدا کرده اید، ایده های بیشتری برای کلمات کلیدی پیدا کنید. برخی از محبوب ترین آنها عبارتند از:

تحقیق کلمات کلیدی را به ما بسپارید

اگر خودتان دانش یا فرصت تحقیق کلمات کلیدی را ندارید، می‌توانید با ما تماس بگیرید و تحقیق کلمات کلیدی (کیورد ریسرچ) خودتان را به ما بسپارید + هدیه ویژه (تدوین استراتژی محتوایی)

نحوه یافتن و انتخاب کلمات کلیدی برای وب سایت شما:

اگر در مورد کلمات کلیدی که می خواهید برای آنها رتبه ای ایجاد کنید، لیستی تهیه کرده اید، بهترین زمان برای این است که لیست خود را بر اساس بهترین آنها برای استراتژی خود اصلاح کنید. این قدم چگونه انجام می شود:

مرحله 1. از Google Keyword Planner برای کاهش لیست کلمات کلیدی خود استفاده کنید.

در برنامه‌ریز کلمات کلیدی Google، می‌توانید حجم جستجو و برآوردهای ترافیکی را برای کلمات کلیدی مورد نظر خود دریافت کنید.

( لازم به ذکر است میزان حجم جستجو در وب فارسی به طور دقیق درج نمی شود ولی می توان گفت تا حدودی نسبت آن درست است و شما با توجه به حوزه کاری می بایست این اعداد را در عددی ضرب کنید تا تقریباً میزان دقیق جستجوها به دست آید، بدست آوردن عددی نزدیک به عدد واقعی تکنیک‌هایی دارد که در مقاله‌ای دیگر مفصلاً به آن موضوع خواهیم پرداخت ولی برای سرنخ دادن لازم است بگوییم که می توانید از گوگل ادورز برای اینکار کمک بگیرید)

سپس، اطلاعاتی را که از Keyword Planner بدست می آورید، بگیرید و از Google Trends برای پر کردن برخی از جاهای خالی استفاده کنید.

از Keyword Planner استفاده کنید تا عباراتی را در لیست خود علامت گذاری کنید که حجم جستجوی آنها بسیار کم (یا خیلی زیاد) است که به شما کمک نمی کند ترکیبی سالم مانند آنچه در بالا در مورد آن صحبت کردیم حفظ کنید. اما قبل از حذف هر چیزی، تاریخچه روند و پیش‌بینی‌های آن‌ها را در Google Trends بررسی کنید. می توانید ببینید که مثلاً برخی از اصطلاحات کم حجم ممکن است واقعاً چیزی باشد که اکنون باید روی آن سرمایه گذاری کنید – و برای بعداً از مزایای آن بهره مند شوید.

یا شاید شما فقط به فهرستی از اصطلاحات نگاه می کنید که بسیار ناکارآمد است، و باید به نحوی آن را محدود کنید…

Google Trends می تواند به شما کمک کند تعیین کنید کدام عبارات روند صعودی دارند و بنابراین ارزش تمرکز شما را بیشتر می کند.

برای مثال:

برخی عبارات ممکن است به صورت فصلی میزان جستجوی آن‌ها بسیار بالا، یا کم باشد.در فصل تابستان ممکن است حجم جستجوی واژه ” کولر ” بسیار بالا باشد ولی در زمستان این واژه جستجوی کمی داشته باشد، پس با توجه به حوزه کاری و شرایط کاریتان ممکن است لازم باشد روی برخی لغات سرمایه گذاری کنید.

مرحله 2: میوه کم آویزان را در اولویت قرار دهید.

منظور ما از اولویت‌بندی میوه‌های کم‌آویزان، اولویت‌بندی کلمات کلیدی است که بر اساس اعتبار وب‌سایت خود شانس رتبه‌بندی برای آنها را دارید.

شرکت‌های بزرگ معمولاً به دنبال کلمات کلیدی با حجم بالا هستند و از آنجایی که این برندها در حال حاضر به خوبی تثبیت شده‌اند، گوگل معمولاً به آن‌ها در بسیاری از موضوعات اقتدار می‌دهد.

همچنین می توانید کلمات کلیدی را در نظر بگیرید که رقابت کمی دارند. کلمات کلیدی که در حال حاضر دارای چندین مقاله برای کسب بالاترین رتبه نیستند، می توانند به طور پیش فرض به شما امتیاز بدهند – اگر هیچ کس دیگری سعی در ادعای آن نداشته باشد.

مرحله 3: حجم جستجوی ماهانه (MSV) را برای کلمات کلیدی که انتخاب کرده اید بررسی کنید.

شما می خواهید محتوایی را پیرامون آنچه که مردم می خواهند کشف کنند بنویسید، و بررسی MSV می تواند به شما در انجام این کار کمک کند. حجم جستجوی ماهانه، در واقع تعداد دفعاتی است که هر ماه یک Query یا یک کلمه کلیدی در موتورهای جستجو وارد می شود. ابزارهایی مانند searchvolume.io یا Google Trends می‌توانند به شما کمک کنند تا بیشترین جستجوی کلمات کلیدی را از طریق خوشه‌های کلیدواژه مرتبط به صورت رایگان پیدا کنید.

مرحله 4: در هنگام انتخاب کلمات کلیدی، ویژگی های SERP را فاکتور بگیرید.

چندین قطعه از ویژگی SERP وجود دارد که اگر به درستی استفاده شود، گوگل آنها را برجسته می کند. یک راه آسان برای پیدا کردن آنها این است که کلمات کلیدی انتخابی خود را جستجو کنید و ببینید اولین نتیجه چگونه به نظر می رسد. اما برای بررسی اجمالی سریع انواع قطعه‌های برجسته SERP، در اینجا خلاصه‌ای از آن‌ها را بیان می‌کنیم.

  • بسته های تصویری

بسته های تصویر نتایج جستجویی هستند که به صورت یک ردیف افقی از تصاویر نمایش داده می شوند که در یک موقعیت ارگانیک ظاهر می شوند. اگر بسته تصویری وجود دارد، باید یک پست سنگین بنویسید تا در آن قرار بگیرید.

آموزش سئو - کیورد ریسرچ - آموزش تحقیق کلمات کلیدی

  • قطعات پاراگراف

قطعه‌های ویژه یا پاراگراف‌ها، قطعه‌های کوتاهی از متن هستند که در بالای نتایج جستجوی Google برای پاسخ‌های سریع به عبارت‌های جستجوی رایج ظاهر می‌شوند. درک هدف جستجوگر و ارائه پاسخ های مختصر و مختصر می تواند به برنده شدن در جایگاه کمک کند.

آموزش سئو - پاراگراف

  • فهرست اسنیپت ها

تکه‌های فهرست، یا فهرست‌ها، تکه‌هایی هستند که برای پست‌هایی ساخته می‌شوند که مراحل انجام کاری را از ابتدا تا انتها مشخص می‌کنند – اغلب برای جستجوهای «چگونه». ایجاد پست هایی با دستورالعمل ها و قالب بندی مستقیم و واضح می تواند به برنده شدن در این جایگاه کمک کند.

آموزش سئو | جستجوی گوگل

  • قطعه های ویدیویی

    تکه‌های ویدیویی، ویدیوهای کوتاهی هستند که Google آن‌ها را در بالای صفحه درخواست جستجو به‌جای تکه‌های متنی ویژه نمایش می‌دهد. ارسال یک ویدیو در یوتیوب و وب سایت شما می تواند به شما کمک کند در صورت برچسب گذاری در کلمات کلیدی هدفمندی که افراد جستجو می کنند، این جایگاه را کسب کنید.

آموزش سئو | ویدیو

مرحله 5: ترکیبی از اصطلاحات اصلی و کلیدواژه های طولانی را در هر سطل بررسی کنید.

عبارات اصلی عبارت‌های کلیدواژه‌ای هستند که عموماً کوتاه‌تر و عمومی‌تر هستند – بسته به اینکه با چه کسی صحبت می‌کنید، معمولاً فقط یک تا سه کلمه طول دارند. از سوی دیگر، کلمات کلیدی دم بلند، عبارات کلیدی بلندتری هستند که معمولاً شامل سه یا چند کلمه هستند.

مهم است که بررسی کنید که ترکیبی از اصطلاحات اصلی و اصطلاحات بلند مدت را دارید، زیرا این استراتژی به شما یک استراتژی کلیدواژه می دهد که به خوبی با اهداف بلند مدت و بردهای کوتاه مدت متعادل است. این به این دلیل است که عبارات سر به طور کلی بیشتر جستجو می‌شوند، که باعث می‌شود اغلب (نه همیشه، اما اغلب) بسیار رقابتی‌تر و رتبه‌بندی آن‌ها نسبت به اصطلاحات دم بلند دشوارتر باشد. در مورد آن فکر کنید: به نظر شما بدون جستجوی حجم جستجو یا مشکل، رتبه بندی کدام یک از عبارات زیر دشوارتر است؟

  1. چگونه یک پست وبلاگ عالی بنویسیم
  2. وبلاگ نویسی

اگر به شماره 2 پاسخ دادید، کاملاً حق با شماست. اما ناامید نشو در حالی که عبارات سرفصل به طور کلی بیشترین حجم جستجو را دارند (به معنی پتانسیل بیشتر برای ارسال ترافیک به شما)، رک و پوست کنده، ترافیکی که از عبارت «چگونه یک پست وبلاگ عالی بنویسیم» معمولاً مطلوب تر است.

چرا؟

زیرا کسی که به دنبال چیزی خاص است احتمالاً جستجوگر واجد شرایط تری برای محصول یا خدمات شما است (با فرض اینکه شما در فضای وبلاگ نویسی هستید) تا کسی که به دنبال چیزی واقعاً عمومی است. و از آنجایی که کلمات کلیدی دم بلند تمایل بیشتری به خاص بودن دارند، معمولاً ساده تر است که بگوییم افرادی که آن کلمات کلیدی را جستجو می کنند واقعاً به دنبال چه هستند. از سوی دیگر، شخصی که عبارت اصلی “وبلاگینگ” را جستجو می کند، می تواند آن را به دلایل زیادی که به تجارت شما مرتبط نیستند جستجو کند.

بنابراین لیست کلمات کلیدی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که ترکیبی سالم از کلمات کلیدی اصلی و کلمات کلیدی دم بلند دارید. شما قطعاً خواهان بردهای سریعی هستید که کلمات کلیدی دم بلند برای شما به ارمغان بیاورند، اما همچنین باید سعی کنید در درازمدت شرایط دشوارتر را کنار بگذارید.

مرحله 6: ببینید رقبا چگونه برای این کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند.

فقط به این دلیل که رقیب شما در حال انجام کاری است به این معنی نیست که شما نیاز به انجام آن دارید. همین امر در مورد کلمات کلیدی نیز صدق می کند. فقط به این دلیل که یک کلمه کلیدی برای رقیب شما مهم است، به این معنی نیست که برای شما مهم است. با این حال، درک کلمات کلیدی که رقبای شما در تلاش برای رتبه بندی هستند، راهی عالی برای کمک به شما در ارزیابی مجدد لیست کلمات کلیدی است.

اگر رقیب شما برای کلمات کلیدی خاصی که در لیست شما هستند رتبه بندی می کند، مطمئناً منطقی است که روی بهبود رتبه خود برای آنها کار کنید. با این حال، مواردی را که رقبای شما به آنها اهمیت نمی دهند نادیده نگیرید. این می تواند فرصتی عالی برای شما باشد تا با شرایط مهم نیز سهم بازار را در اختیار داشته باشید.

درک تعادل اصطلاحاتی که ممکن است به دلیل رقابت کمی دشوارتر باشد، در مقابل اصطلاحاتی که کمی واقعی تر هستند، به شما کمک می کند تعادل مشابهی را حفظ کنید که ترکیبی از اصطلاحات دم بلند و سر اجازه می دهد. به یاد داشته باشید، هدف این است که فهرستی از کلمات کلیدی را به دست آورید که برنده‌های سریعی را ارائه می‌کنند، اما همچنین به شما کمک می‌کنند تا به سمت اهداف بزرگ‌تر و چالش برانگیز سئو پیشرفت کنید.

می‌پرسید چگونه متوجه می‌شوید که رقبای شما برای چه کلمات کلیدی رتبه‌بندی می‌کنند؟ جدا از جستجوی دستی کلمات کلیدی در یک مرورگر ناشناس و دیدن موقعیت های رقبای شما، Arel=”noopener” target=”_blank” hrefs به شما امکان می دهد تعدادی گزارش رایگان اجرا کنید که کلیدواژه های برتر دامنه ای را که وارد می کنید به شما نشان می دهد. . این یک راه سریع برای درک انواع اصطلاحاتی است که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند.

بهترین کلمات کلیدی برای سئو

بدانید که هیچ کلمه کلیدی “بهترین” وجود ندارد، فقط کلمات کلیدی که به شدت توسط مخاطبان شما جستجو می شوند. با در نظر گرفتن این موضوع، این شما هستید که باید استراتژی بسازید که به شما در رتبه بندی صفحات و افزایش ترافیک کمک کند.

بهترین کلمات کلیدی برای استراتژی سئو شما، ارتباط، قدرت و حجم را در نظر می گیرند. شما می خواهید کلمات کلیدی بسیار جستجو شده را پیدا کنید که بتوانید به طور منطقی بر اساس آنها رقابت کنید:

1. سطح رقابتی که با آن روبرو هستید.
2. توانایی شما برای تولید محتوایی که از نظر کیفیت بالاتر از رتبه‌بندی فعلی است.

و شما کلمات کلیدی مناسبی برای سئوی وب سایت خود دارید

اکنون فهرستی از کلمات کلیدی دارید که به شما کمک می کند بر روی موضوعات مناسب برای کسب و کار خود تمرکز کنید و سود کوتاه مدت و بلندمدتی را به دست آورید.

مطمئن شوید که این کلمات کلیدی را هر چند ماه یکبار مجدداً ارزیابی کنید – هر سه ماه یکبار معیار خوبی است، اما برخی از کسب و کارها دوست دارند این کلمات کلیدی را حتی بیشتر از آن انجام دهند. همانطور که در SERP ها قدرت بیشتری به دست می آورید، متوجه می شوید که می توانید کلمات کلیدی بیشتری را به لیست های خود اضافه کنید تا با حفظ حضور فعلی خود و سپس رشد در حوزه های جدید علاوه بر آن، با آنها مقابله کنید.

این پست در ابتدا در ماه می 2019 در وب‌سایت hubspot منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.