راهنمای سفارش سئو – فکر میکنم زمانی که شما به دنبال سفارش سئو هستید، کم و بیش با مفهوم سئو و عملکرد سئو که چطور میتواند باعث رشد و توسعه یک کسب و کار شود آشنا هستید.

♦ اگر با سئو آشنایی ندارید میتوانید به صفحه اصلی سایت ما مراجعه کنید و بخش سؤالات متداول سئو را مطالعه کنید (نگران نباشید فقط 30 ثانیه ممکن است زمان شما را بگیرد).

من اینجا قصد ندارم این راهنما رو طولانی کنم و مطالبی که شاید برای شما مهم نباشه راجبش صحبت کنم، بلکه قصد دارم یک راهنمای سفارش سئو برای عزیزانی که قصد سئو سایت خودشون یا بیزینس‌شون رو دارن ارائه بدم تا راحت تر بتونن با همکاران یا کارشناسان سئو ارتباط برقرار کنند و کسب و کار خودشون رو رشد بدن.

راهنمای سفارش سئو : فرآیند سئو

در اینجا چند مرحله برای شما در نظر گرفتم:

  1. آشنایی کامل با فرآیند سئو پیدا کنید

این به معنی این است که شما قبل از اقدام و مذاکره با یک کارشناس سئو و یا شرکتی که سفارش سئو سایت را انجام میدهد، لازم است با نحوه عملکرد سئو و فرآیند آن آشنا شوید.

سئو یک فرآیند زمانبر است. یعنی چه؟

کاری که Seo انجام میدهد این است که برای یک وب سایت از موتورهای جستجو اعتبار میگیرد.

گرفتن اعتبار از یک موتور جستجو قدرتمند مانند گوگل، مستلزم رعایت قوانین و مقررات موتورهای جستجو و حرکت در مسیر آن است.

تخصیص اعتبار توسط گوگل

چیزی که نسبت به هرچیزی برای گوگل ارجحیت دارد، ساخت یک تجربه خوب برای کاربر و به جواب رسیدن کاربر از طریق جستجویی است که انجام میدهد.

گوگل «جستجوی جهانی» رو  در تاریخ ۱۶ مه ۲۰۰۷ عرضه کرد و توی این سال ها الگوریتم های زیادی رو ارائه داد تا بهترین نتایج رو به مخاطبین خودش نمایش بده.

در واقع کارشناسان و متخصصین سئو با درک این الگوریتم ها تلاش میکنن، تا وب سایت رو اونطور که گوگل میپسنده، بهینه کنند تا گوگل وب سایت مورد نظر رو جز نتایج اولیه نمایش بده.

فاکتورهای زیادی برای رتبه دهی یک سایت وجود داره و سایتی که بتونه تمام فاکتورها و یا حداکثر فاکتورهارو رعایت کنه طبیعتاً میتونه جایگاه بهتری رو توی نتایج برای خودش رقم بزنه و هرچقدر جایگاه یک وب سایت در موتورجستجوگر بهتر باشه میتونه برندسازی، سودآوری و درآمد بالاتری رو داشته باشه.

جالب اینجاس که یک تغییر اساسی در بین نظرات عامه مردم به وجود اومده و الان بر خلاف گذشته، مردم برای اعتبار سنجی یک کسب و کار و اعتماد کردن به اون، ابتدا اون رو توی گوگل سرچ میکنن تا اطلاعاتی در رابطه با اون کسب و کار بدست بیارن و همچنین ببینن آیا چنین کسب و کاری وجود خارجی داره یا خیر، یا اینکه چقدر برای بیزینس خودش اعتبار کسب کرده.

با توجه به مواردی که قبلاً عرض کردم، سئو یک فرآیند زمانبر هست و همین زمانبر بودن و تابع یک سری قوانین بودن و در چارچوب خاصی حرکت کردن، خودش نشان دهنده اعتبار یک کسب و کار هست و نشان دهنده این موضوع که چقدر این کسب و کار تخصص داشته یا محتوای قابل اعتماد داشته که گوگل به اون یک جایگاه ویژه داده است.

راهنمای سفارش سئو – نحوه تخصیص اعتبار گوگل به یک وب سایت به فاکتورهای زیادی بستگی داره که برخی از این موارد شامل:

سرعت وب سایت، تولیدمحتوای مناسب، ارتباطات داخلی وب سایت (لینک دهی)، در دسترس بودن وب سایت، معرفی وب سایت شما توسط وب سایت های دیگر و …

فاکتورهای تأثیر گذار بسیار زیاد هستن ولی مواردی که عامیانه تر هست و قابل لمس تر هستند برای همه مردم، مواردی بود که بالا خدمتت شما عرض شد.

فاکتورهای رنکینگ وب سایت در گوگل

حالا حتی اگر در نظر بگیریم فقط موارد بالا فاکتورهای اعتباردهی گوگل به یک سایت است، لازم هست بدونیم که هر کدوم از این موارد خود به یک فرآیند تبدیل میشن که در پایین شرح دادم:

مثال:

  1. سرعت سایت: نیازمند دانش فنی توسط کارشناس است تا از طریق بهینه سازی بتونه سرعت سایت رو بهینه کنه و البته شیوه استاندارد برای این موضوع صرفاً گزارش گیری صحیح توسط کارشناس سئو و ارجاع به تیم فنی برای بهبود این مورد است.علاوه بر بهینه سازی فایل های سایت برای بهبود سرعت سایت، در نظر داشته باشید که یک هاست (فضایی که سایت شما در آنجا قرار دارد) هم باید استاندارد و بهینه باشه.
  2. تولید محتوای مناسب: تولیدمحتوا به خودی خود یک فرآیند مهم در سئو سایت به حساب میاد، چرا که احتیاج به یک استراتژی درست، کیورد ریسرچ صحیح، آنالیز رقبا، نویسندگی شفاف – تخصصی و یونیک دارد.

همونطور که مطالعه کردید هرکدوم از مواردی که در بالا عرض شد خود نیازمند تخصص و مهارت است تا یک وب سایت بتواند رشد لازم را داشته باشد، علاوه بر تمام فاکتورها، خود گوگل هم ابزاری تحت عنوان سرچ کنسول در اختیار مدیران وب سایت و کارشناسان سئو قرار داده، تا از طریق این ابزار بتونن وضعیت سایت خودشون رو بررسی کنن، خطاها رو ببینن و در جهت رفع خطاها فعالیت کنن و نمودار رشد یا افت خودشون رو ببینن و دلایلش رو بررسی کنن. همچنین کارکردن با این ابزارها هم نیازمند داشتن مهارت کافی در این زمینه است.

 

فلذا با توجه به مواردی که در بالا گفته شد، هنگام بستن قرارداد با یک کارشناس سئو یا یک شرکت ارائه دهنده خدمات SEO نیاز هست که به این موارد توجه لازم رو داشته باشید و با دقت عمل کنید.

این مقاله ادامه دارد…

This article will be updated

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.